سلامت

کومبوجا ممکن است به کنترل قند خون در دیابت نوع 2 کمک کند

کومبوجا ممکن است به کنترل قند خون در دیابت نوع 2 کمک کند

< span class="css-mjp0j9">< منبع srcset="//i0.wp.com/post.medicalnewstoday.com/wp-content/uploads/sites/3/2023/ 08/kombucha-drink-shadow-1296x728-header-1024x575.jpg?w=1575 750w" media="(min-width: 1190px)"/>< منبع srcset="//i0.wp.com/post.medicalnewstoday.com/wp-content/uploads/sites/3/2023/08/kombucha-drink-shadow-1296x728-header-1024x575.jpg?w=1845 879w " media="(min-width: 768px)"/>glass of red kombucha drinkدر Pinterest به اشتراک بگذارید
آیا نوشیدنی تخمیر شده محبوب کومبوچا می تواند به مدیریت دیابت نوع 2 کمک کند؟ اعتبار تصویر: Emily Jean Thomas/Stocksy.
  • کامبوچا یک چای تخمیر شده است که فوایدی مانند بهبود سلامت روده دارد.
  • محققان کنجکاو بودند که آیا نوشیدنی پروبیوتیک می تواند در کاهش قند خون مفید باشد و مطالعه ای را با افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام دادند.
  • دانشمندان به دو گروه از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا کامبوچا یا یک نوشیدنی دارونما دادند که طعم مشابهی به مدت ۴ هفته داشت و سپس سطح قند خون آنها را آزمایش کردند. پس از استراحت، گروه‌ها را عوض کردند و پس از 4 هفته دیگر شرکت‌کنندگان را مورد آزمایش قرار دادند.
  • یافته ها نشان داد که کومبوچا به مدت ۴ هفته به طور قابل توجهی سطح گلوکز خون ناشتا را در مقایسه با سطح پایه کاهش داد در حالی که دارونما اینطور نبود.
  • به گفته محققان، این اولین مطالعه ای است که کامبوچا را روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 آزمایش می کند.

دیابت نوع 2 وضعیتی است که در آن بدن برای تولید یا مدیریت موثر انسولین تلاش می کند. میلیون‌ها نفر در ایالات متحده دیابت دارند و طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) hl-trusted-source>، این بیماری هشتمین علت مرگ و میر در کشور است.

با افزایش نرخ دیابت نوع 2، دانشمندان علاقه مند به یافتن روش های مختلف برای کاهش قند خون از جمله از طریق انتخاب رژیم غذایی هستند.

محققان دانشکده بهداشت دانشگاه جورج تاون در واشنگتن دی سی می خواستند بیاموزید که آیا کامبوچا، چایی که منشا آن چین است و تخمیر می شود باکتری ها و مخمرها می توانند سطح قند خون را بهبود بخشند.

پس از مقایسه میانگین قند خون بین نوشیدن کامبوچا یا دارونما، متوجه شدند که فقط 4 هفته نوشیدن کامبوجا سطح قند خون ناشتا را قبل از غذا از 164 به 116 میلی گرم در دسی لیتر (میلی گرم در دسی لیتر) به طور متوسط ​​کاهش داد.

برای مقایسه، انجمن دیابت آمریکا می گوید قند طبیعی ناشتا قبل از غذا 80 تا 130 میلی گرم در دسی لیتر است.

این مطالعه در مرزها در تغذیه.

محققان شرکت‌کنندگانی را از کلینیک عمومی پزشکی داخلی بیمارستان دانشگاه جرج‌تاون MedStar به‌کار گرفتند، امکاناتی که نویسندگان یادداشت کرده‌اند. “علاقه شدید به مراقبت از دیابت.”

آنها 12 شرکت کننده را برای این مطالعه انتخاب کردند که همه آنها دیابت نوع 2 داشتند. آنها باید موافقت می کردند که نوشیدنی تعیین شده خود را روزانه بنوشند و مایل به آزمایش گلوکز ناشتا در خانه در دوره های مختلف باشند.

علاوه بر این، محققان به شرکت کنندگان دستور دادند که رژیم غذایی معمولی خود را دنبال کنند. آنها نمی خواستند تغییرات رژیم غذایی بر کاهش قند خون بالقوه تأثیر بگذارد.

بعد از تقسیم شرکت‌کنندگان به دو گروه، محققان به هر شرکت‌کننده یک نوشیدنی ۸ اونسی دادند که باید روزانه همراه با شام به مدت ۴ هفته می‌نوشیدند. برخی از مردم کامبوجا دریافت کردند و برخی دیگر یک نوشیدنی دارونما دریافت کردند که نویسندگان می گویند طعم آن شبیه کومبوجا بود.

برای بخش بعدی مطالعه، محققان متوجه شدند که چه کسی کامبوچا مصرف کرده است. برای توضیح هرگونه اثرات ماندگار کامبوجا، دانشمندان از شرکت کنندگان خواستند تا 8 هفته منتظر بمانند تا رژیم نوشیدن را دوباره شروع کنند.

بعد از پایان 8 هفته “دوره شستشو”، شرکت کنندگان دوباره تحت 4 هفته نوشیدنی تعیین شده خود را نوشیدند. افرادی که در دور اول مطالعه کامبوجا نوشیده بودند، نوشیدنی دارونما مصرف کردند در حالی که بقیه کامبوجا مصرف کردند.

از آنجا، محققان داده‌هایی را که شرکت‌کنندگان در مورد گلوکز ناشتا ارائه کردند، تجزیه و تحلیل کردند، که در فواصل زمانی زیر اندازه‌گیری کردند:

  • خط پایه آنها قبل از شروع رژیم نوشیدن
  • در پایان هفته 1
  • در پایان هفته 4
  • پس از دوره شستشو
  • در پایان هفته 1 از دور دوم
  • در پایان هفته چهارم دور دوم.

دانشمندان میانگینی از داده‌های پایه شرکت‌کنندگان و سپس داده‌های هر دور 4 هفته‌ای نوشیدنی‌های کامبوچا و دارونما را گرفتند تا ببینند آیا کومبوچا سطح گلوکز را بهبود می‌بخشد.

میانگین سطح گلوکز پایه برای شرکت کنندگان 164 میلی گرم در دسی لیتر بود و پس از 4 هفته نوشیدن کومبوچا، میانگین آن به 116 میلی گرم در دسی لیتر کاهش یافت. این کاهش تقریباً 30 درصدی برای گروه کومبوچا است.

در مقایسه، تغییر کمی در سطح پایه گلوکز خون شرکت‌کنندگان پس از نوشیدن نوشیدنی دارونما وجود داشت.

نویسندگان می نویسند: «دارونما با تغییر آماری معنی داری در سطح متوسط ​​گلوکز خون ناشتا مرتبط نبود.

محققان خاطرنشان کردند که حجم نمونه کوچک یک محدودیت برای مطالعه است و گفتند که مطالعه بزرگتر مورد نیاز است. نویسنده اصلی مطالعه

“ما توانستیم شواهد اولیه ای ارائه کنیم که نشان می دهد یک نوشیدنی معمولی می تواند بر دیابت تاثیر بگذارد.” /education/fellowship-programs/cardiovascular-disease/fellows/2024_chagai-mendelson-md” target=”_blank” class=”content-link css-1pg8eb5″>دکتر. چاگای مندلسون

در بیانیه مطبوعاتی.

“ما امیدواریم که یک آزمایش بسیار بزرگتر، با استفاده از درس هایی که در این کارآزمایی آموختیم، انجام شود تا پاسخ قطعی تری به اثربخشی کامبوچا در کاهش دهد. سطح گلوکز خون و از این رو از دیابت نوع 2 پیشگیری یا به درمان آن کمک می کند.

دکتر. مندلسون در حال تکمیل یک برنامه رزیدنتی در دانشکده پزشکی بیمارستان دانشگاه جرج تاون MedStar است.

آلیسا ویلسون، متخصص تغذیه و مربی سلامت متابولیک ثبت شده برای شرکت مستقر در کالیفرنیا Signos، با Medical News Today در مورد یافته‌های مطالعه صحبت کرد.

«اطلاعات امیدوارکننده‌ای در مورد اینکه چرا کامبوجا می‌تواند در یک برنامه مراقبت از تغذیه پیاده‌سازی شود، وجود دارد. ویلسون نظر داد.

او گفت که کومبوچا یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال جایگزینی سالم برای نوشیدنی‌های شیرین هستند و همچنین ممکن است گرسنگی را کاهش دهد و از هوس‌های شکر جلوگیری کند.

در حالی که ویلسون این مطالعه را امیدوارکننده می‌داند، وی خاطرنشان کرد که تحقیقات بیشتری برای حمایت از یافته‌ها مورد نیاز است.

«در یک مطالعه بعدی بزرگ‌تر به تحقیقات بیشتری نیاز است. تعیین اثربخشی کومبوچا در کاهش سطح گلوکز خون، اما یافته‌ها برای این جمعیت بیمار امیدوارکننده و هیجان‌انگیز است.»

دکتر فلورانس کامیت، متخصص غدد، و بنیانگذار مرکز کمیت برای پزشکی دقیق و سلامت در شهر نیویورک، نیز در مورد این مطالعه با MNT صحبت کرد.

دکتر کامیت خاطرنشان کرد که مطالعات بیشتری نشان می دهد که بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و ساختار میکروبیوم روده، که تحت تأثیر پروبیوتیک هایی مانند کومبوچا ممکن است مرتبط باشند.

“به نظر می رسد میکروبیوم به شدت در متابولیسم، التهاب و پاسخ ایمنی نقش دارد. بهبود نسبت باکتری های مفید به باکتری های مضر در روده بر مدیریت کنترل گلوکز تأثیر خواهد داشت.»

– دکتر فلورانس کامیت

او همچنین می خواست ببیند این منطقه بیشتر مورد مطالعه قرار گرفت و گفت: رابطه علی بین کامبوجا و بهبود قند خون نیاز به مطالعه بیشتر دارد. مشخص نیست که آیا یک میکروبیوم ناسالم در ایجاد دیابت نقش دارد یا اینکه دیابت روده را تغییر می دهد.»

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا